Gå på kalas i foppatofflor?



Det kliar på kroppen och jag har massa sura uppstötningar - underbart att vara gravid! Inatt har jag vandrat omkring i lägenheten likt en gravid zombie. Tur att jag är ledig hela dagarna så jag kan sova när jag blir trött. Idag gick jag in i vecka 38 och det är mindre än 3 veckor till beräknad förlossning. Läste i en av mina graviditetsböcker igår att det finns en teori om att det går i arv att födas för tidigt. Jimmy föddes en månad för tidigt så jag hoppas gossen är lite lik på sin far och kommer ut rätt snart.

Imorgon ska jag på besök på mödravården igen. Det blir spännande att se om magen växt något mer eller om den börjar stanna av. Märker inte av att det blir speciellt mycket större nu. Efter det ska jag och Jimmy på stan och kika efter en klänning. Vi ska nämligen på finkalas och en klänning vore trevligt att få på sig. När jag berättade om mina planer att trycka in min läckra höggravida kropp i en klänning tittade Jimmy på mig uppifrån och ner och sa "du tror inte det blir lite svårt?". Vad menar han!? Skulle inte jag och min mage rymmas i en fin liten känning? Jag kanske borde åka till rusta och köpa en matta och vira runt kroppen, det ger nog ungefär samma effekt. Nåja, jag ska i alla fall försöka hitta en fin klänning. Problemet OM jag hittar en klänning är att jag inte har några sko att ha på mej. De enda skor jag får in mina svullna fötterna i är foppa-tofflorna och det vore inte speciellt läckert.

Nu ska jag fortsätta på mitt projekt i köket - tonfisk och broccoligratäng.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha, du är för härlig :D Jag tror i alla fall att du kommer att hitta en helt fantastiskt fin klänning.. kanske ;) Håll modet uppe! Duktig du är som fortsätter med den intensiva matlagningen .. du kommer verkligen tacka dig själv senare.



Full rulle idag här oxå, ska träna direkt efter jobbet och sen till mormor och smaska på sur fisk. Men jag borde kunna hinna senare ringa ikväll. Annars imorgon! Saknar dig juuuuuuu :)

2008-08-11 @ 13:12:03
Postat av: Diana

Haha,jag förstår att du börjar bli less, men det blir åtominstone en fin belöning! :)

För övrigt är foppatofflor supersexiga:D



ha det bäst!

2008-08-11 @ 19:56:57
Postat av: mamma

Du kan med säkerhet ta på dej foppaskor. Du är fin i vad du än tar på dej. Lycka till med shoppingrundan och ha det bra.

2008-08-11 @ 21:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0