"Jag älskar dej...och korv"

Har åter igen tagit plats i soffan efter en lunchträff med Jimmy i köket. Jag var själv inte så överdrivet hungrig så jag hade dukat upp med lite blandade goda grönsaker, frukt och yoghurt. Eftersom vi bestämt oss för att äta på Max ikväll tänkte jag att vi kunde behöva en lite nyttigare lunch. När vi fikat klart tittar Jimmy lite försiktigt på mej och säger "nä.. om man skulle ha tagit och stekt sig några korvar". Jag var tydligen korkad som trodde att han skulle nöja sig med en frukt och grönsakslunch. Han var så där sjukt söt så jag att jag blev alldeles varm inombords. "Jag älskar dej", sa jag. "Jag älskar dej... och korv", svarar han då.


Som ni kanske förstått så är lillgossen kvar i magen och jag tror att han kommer stanna där åtminstone en vecka till. Igår gjorde jag allt för att få förlossningen att starta. Först dammsög jag och skurade hela lägenheten, och sen gick jag och Jimmy ut på en rätt lång promenad. Trots detta kände jag inte av en enda värk utan det enda som detta slit ledde till var ond rygg och trötta fötter. När vi kom hem lade jag mej i badet för att mjuka upp min trötta kropp. Dock låg jag mest och frös för hela magen ligger numera ovanför vattenytan större än det isberg som Titanic körde på. Jag känner mej mer och mer svullen i kroppen, framför allt på nätterna. Inatt när jag för femtioelfte gången i rad gick upp för att kissa var jag så svullen i ansiktet att läpparna liksom putade rakt ut. Det hade ju varit trevligt att säga att jag kände mej som Angelina Jolie, men jag kände mej snarare som en blandning av kalle anka och barbapappa.


Nu ska jag baka chokladbollar till Jimmy, fick en beställning på det tidigare idag. Vad är det med karlar och chokladbollar egentligen? Dom verkar inte inse att det är ett bakverk för barn och inte för vuxna. Har ni någon gång sett en kvinna välja en chokladboll på ett café t.ex.?


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är så skoj att läsa dina inlägg =) Hoppas du & Jimmy får en trevlig helg! KRAM Anna

2008-08-29 @ 15:11:14
URL: http://annahpettersson.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Tänkte bara säga att jag åt en chokladboll på café igår ;) Förvisso delades den med Joel och det var han som fick bestämma, men ändå ... :p

2008-08-30 @ 13:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0