Provtagning på fastande mage - inget för en gravid

Med trötta ögon och kurrande mage begav jag mej till mödravården imorse för att ta proverna som inte kunde tas igår. Eftersom jag är barnsligt rädd för nålar var jag aningen nervös. Såg framför mej hur jag skulle lägga handen på pannan och sakta falla till golvet likt en filmstjärna som svimmar. Detta eftersom jag dels var jätte hungrig (proverna skulle tas på fastande mage), dels jättetrött och dessutom rädd för nålar. Tack och lov skötte jag mej utmärkt, det svartnade inte ens för ögonen. Nu kanske ni tänker hur en kvinna som är rädd för nålar ska kunna genomgå en hel förlossning?! Jag är absolut inte rädd för att pressa ut en 3-4 kilos klump genom vaginan. Nej, nej,nej. Däremot är jag rädd för att måsta ha en nål i handen eller ännu värre, i ryggen. DET är vad jag gruvar för inför förlossningen. Detta måste vara ditt fel mamma, du daltade nog för mycket med mej när jag var liten. =)

Nu har jag i alla fall fått i mej en ordentlig frukost. Ska snart väcka Jimmy och se vad dagen har att erbjuda. Vädret är i alla fall grått och tråkigt så det blir nog en innedag, eller möjligtvis ett café-besök. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad duktig du har varit idag, jag är stolt över dig :) Nu förtjänar du mer än nånsin att ligga inne och mysa hela dagen!

2008-08-13 @ 09:31:37
Postat av: Charlotte

ops, glömde skriva att det var från mig. Men det kanske du kunde gissa dig till? ;)

2008-08-13 @ 09:32:33
Postat av: Jessica

Skönt att det gick bra för dig! =) Hugg nu in i en ordentlig frukost så ni inte svälter ihjäl du och bebis! :-)

2008-08-13 @ 09:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0