Mumlande finländare i centrala Umeå

Dagen har varit mycket händelserik. Vi började med att åka till mödravården där vi hade tid kl 10. Där gjorde vi det vanliga: mätte, vägde och tog prover. Allt såg bra ut. Ska tillbaka imorgon för att ta ytterligare ett blodprov för att se varför det kliar så mycket på min kropp. Detta prov måste tas på fastande mage, så jag får inte äta något imorgonbitti. Tror nog att jag kommer magra bort utan frukost. Magen hade i alla fall växt ytterligare 2 cm och mitt sf-mått ligger nu på 35cm. Jag frågade barnmorskan om hon kände ungefär hur stor han var, och hon sa att det i alla fall inte var någon jätteliten bebis.

Efter mvc-besöktet åkte vi ner till stan. På vägen dit höll vi på att bli påkörda en blond liten gosse som uppenbarligen tyckte det var viktigare att prata med passageraren än att se var man kör. Jag såg vad som var på väg att hända och fick ur mej något ohörbart mummel för att varna Jimmy som körde. Skönt att veta att man reagerar genom att bli stum i sådana situationer. Eller inte.

Väl nere på stan åt vi lunch på en indisk restaurang. Jättegott! Jimmy ville äta på Max som vanligt men jag fick välja denna gång. Sedan hittade jag, hör och häpna, en klänning som jag kunde ha! Jag kan inte säga att den satt så där superbra, men jag fick minsann på mej den. Provade två olika klänningar. I den ena såg jag ut som en 1800-talsdam ikväll ett jättestort nattlinne och i den andra såg jag ut som en korsning mellan en affärskvinna och en valross. Det fick bli den sistnämnda. Man får se lite konstig ut när man är gravid.

Nere på stan blev vi stoppade av en kille som gjorde reklam för ett elbolag. Jag mumlade något ohörbart för att visa att vi inte var intresserade. Tydligen tyckte han att mitt mummel lät som finska. "JAG KOMMER FRÅN GOD-EL", sa han högt och övertydligt medan han pekade på loggan på sin tröja. "FÖRSTÅR NI?". Öhh, vi blev båda så ställda och fick inte ur oss ett ord. "VILKET ELBOLAG HAR NI?",frågade han ännu mer övertydligt. När vi sedan svarade på svenska blev han lite generad och utbrast "jaha, är ni från sverige, jag trodde ni kom från finland". Han tjatade på oss en stund om att vi skulle byta elbolag men vi var rätt ointresserade och sa att vi hellre ville gå och fika, vilket vi gjorde.

Dagen avslutades med en joggingtur. Du läste rätt, jag har sprungit! Jag sprang nästan hela vägen från parkeringen till lägenheten bara för att bevisa att jag kunde om jag verkligen ville. Det måste ha sett väldigt roligt ut med en springande höggravid kvinna som svängde extra på armarna för att försöka få lite mer fart. Väl i lägenheten la jag mej utmattad på sängen och krävde fotmassage av Jimmy. Han är så snäll och ger mej fotmassage nästan varje gång jag ber om det, och det mina vänner är inte bara en gång per dag.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vilken go man du har Tess :) Förövrigt tror jag inte alls att du ser ut som en valross i klänningen - inte ens till hälften. Jag tror att du liknar den vackra mamman som du snart är!

2008-08-13 @ 00:14:14
Postat av: mamma

Hej på er. Som vanligt sitter jag och skrattar för mej själv när jag läser vad du skrivit. Jag tror att du är jättefin i din nya klänning.Så måste jag beundra Jimmy oxå. Så snäll han är.

2008-08-13 @ 15:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0