Sparkbyxa från urminnes tider

Efter mycket vankande av och an inatt lyckades jag somna lagom i tid tills Jimmys väckarklocka ringde och väckte mej igen kl 5. Han jobbar morgon och stiger upp jättetidigt. Tack och lov kunde jag somna om på en gång och har sovit några timmar nu på morgonen. Idag ska jag bara vara hemma och städa lite och vänta på att Jimmy kommer hem så att jag kan följa efter honom i brist på annat. Vi har inga direkta planer för kvällen men det blir nog det vanliga fredagsnöjet - en shoppingtur på ica maxi eller coop. Imorgonkväll ska vi ha en liten kräftskiva så måste handla till den. Jag har visserligen varit på kräftskiva tidigare men jag har alltid haft med mej annan mat eftersom jag inte finner nöjet i att surpla skaldjur, men imorgon ska jag ge det en chans.

Igår surrade jag konstant i 6-7 timmar. Det började med att min föredetta granne Anna kom på besök vilket var mycket trevligt. Vi drack te, fikade och surrade i någon timma. Efter det fick vi besök av några bekanta till Jimmy, vilket ledde till ytterligare en timmas tjat från min sida. Vid det här laget var jag rätt less på att höra min egen röst men när jag väl börjat surra kan jag liksom inte sluta. När besökarna hade åkt hem ringde jag min underbara vän C för att plåga min röst ytterligare 1-2 timmar. Vi slutade prata kring 21 och då var jag så uppe i varv att jag var tvungen plåga Jimmy med lite tjat, sen stupade jag i säng och somnade på en gång. Tur både för mig och Jimmy att han jobbar morgon idag så vi får vila från min röst.


Fick dessa fina sparkbyxor med posten för någn dag sedan. Det är tydligen ett par sparkbyxor som jag haft på mej när jag var liten som mamma hade hittat och skickat hit. Känns kul att kunna klä mitt barn i något som jag en gång haft på mej. Måste komma ihåg att fråga Jimmys mamma om hon har några barnkläder kvar från Jimmy. Som ni kan se på sparkbyxorna var jag uppenbarligen lång och smal när jag var liten. Otur att dessa proportioner inte ville stanna kvar vid vuxen ålder.  =)

Lillen i magen verkar må bra och sover en hel del. Idag är det 17 dagar kvar till beräknad förlossning och jag kan tyvärr inte säga att jag känner av något som tyder på att förlosningen är på g. Det är alldeles fullt med bebis i magen och jag har helt slutat vara hungrig, finns inte mycket plats för mat längre. Försöker äta lite och ofta för att få i mej det jag behöver + lite kexchoklad. 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag blir alltid så varm och glad i hela mig när jag läser din blogg ... jag föreställer mig allt du skriver - eftersom jag känner dig så väl och dessutom vet hur lägenheten ser ut. Så det känns verkligen som att jag är med dig om dagarna. Det känns minst sagt bra :) Hoppas ni får en supermysig helg - med mkt kexchoklad! (förresten, visst inte är ditt Coop i Ume på långa vägar bättre än Robin Hood?!) KRAM!

2008-08-15 @ 11:02:56
Postat av: johanna

going!!

det är så gött o få följa me i vardan i din blogg. Blir som att vara nära. saknar dig kommer snart o hälsar på bruden!!!

kram kram kram

2008-08-18 @ 15:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0