Elvis dansar till Elvis

Vår son är en envis liten rackare som länge hållt sina föräldrar vaken sena kvällar. Som jag nämt tidigare så har vi bestämt oss för att ändra Elvis sovvanor med hjälp av boken Somna utan gråt. Detta har vi nu gjort i 3 dagar och framstegen är många. Metoden går ut på att han inte längre får somna i famnen eller vid bröstet utan när han verkar trött lägger vi ner honom och går därifrån. När han protesterar tar vi upp honom och gör om proceduren tills han somnar. För varje gång som går ska vi kunna lägga ifrån oss honom lite tidigare. Första gången jag skulle testa detta var under amningen. Ögonen föll nästan igen på honom så jag tog fösiktigt bort bröstet och han såg ut att sova. "Det där gick ju helt fantastiskt" tänkte jag och i samma veva slog han upp sina enorma ögon och gav mej det största leendet någonsin. Man kunde nästan se en liten djävul därinne i ögonen och det såg ut som han tänkte "Nej du lilla mamma, det här kommer jag ALDRIG att gå med på".

Ju fler gånger vi testat desto bättre går det. Ikväll nattade jag honom och gick ut från sovrummet,och då lyckades han somna själv. Detta var första gången jag slapp vagga honom till sömns på kvällen. Han vaknade dock efter ca 50 minuter som han alltid gör och pappa Jimmy fick rycka in och försöka söva om honom. Omsövningen gick lite smidigare idag än igår. Nu hoppas vi att morgondagen bjuder på fler framsteg.

Idag råkade jag dock göra bort mej. Elvis var lite uttråkad så jag började dansa med honom i famnen. Det ser visserligen inte riktigt klokt ut men han älskar att svänga runt med sin mamma till musik av självaste stor-Elvis. Dansen var tydligen inte så rolig och gossen blev aningen trött och somnade i famnen. Precis vad han inte skulle få göra!



 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag offrar gärna midja, vikt och färg för en bebis =) Jag förstår om du är bitter, skulle bli tokig utan sömn...usch. Stå ut, det måste ju vända eller? Många Kramar

2008-12-12 @ 16:19:02
Postat av: Ida Larsson

Perfekt att få båda händerna fria, jag kommer inte köpa någon innan. Vi ser ju om vi får en skriiiik bebis då får vi investera... =)



Längtar också till onsdag, ska bli mysigt. Vad sägs att vi kommer strax innan 18, 2 timmar ska ju räcka =) Men man vet ju aldrig...hihi

2008-12-13 @ 15:20:03
Postat av: Alina

Trevlig Lucia! :)

2008-12-13 @ 15:26:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Först nu när jag tittar på ditt inlägg igen ser jag ju att du klippt dig! Visst? :-D Jätte fint.

2008-12-13 @ 21:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0