Levande madrass

När Elvis föddes skrek han väldigt mycket på nätterna och sömn var en bristvara. När jag beklagade mej för min käre mor kom hon med de tröstande orden att "till jul ska du få se att Elvis sover hela nätter". Nu är julen snart här och jag undrar förståss när de där fantastiska nätterna ska börja? De nätter som min mamma sa skulle komma. Kanske menade hon nästa jul? Eller julen 2018?

Som nyfödd sov Elvis några nätter i sin spjälsäng men flyttade fort över till vår säng. Där hade han dock en egen plats med eget täcke så jag kunde röra mej fritt. Ju äldre han blev ju närmare mej flyttade han på nätterna. Idag ligger han klistrad mot mej hela nätterna. Gärna mellan mina bröst så att han kan ligga och nypa mej. Jag trodde liksom att han kommit så nära som det bara går att komma sin mamma men här om natten sov han PÅ mej de första två timmarna. Han hade svårt att somna så jag vaggade honom till sömns. När jag sedan skulle lägga ifrån mej honom så gnällde han så fort jag bara tänkte tanken. Jag var rätt trött så jag lade mej helt enkelt ner på sängen med en 7 kilos bebis på bröstet. Hur lätt tror ni de var att andas?!
Det är väldigt mysigt att sova bredvid Elvis på nätterna, men att agera madrass ska jag försöka undvika i fortsättningen.

Natten efter det vaknade han klockan 4 på morgonen och tyckte minsann att det var dags att kliva upp. Efter många försök att söva om honom steg vi upp. Jag började diska och sakta accepterade jag att det var morgon trots den tidiga timman. I samma veva vänder jag mej om och finner min son sovandes i sin vagn. Tror ni att jag kunde somna om? Nej, så klart inte.

.. så mamma, vilken jul var det du egentligen pratade om?





Kommentarer
Postat av: mamma

Ja du lilla vän. Det kanske är så att det är julen 2010 som jag egentligen menade. Vi kan väl hoppas att till påsk sover han nog ganska bra. Det är väl inte allt för långt bort.Ha det bra så ses vi snart. Då ska jag konka runt på den lille gossen.

2008-12-18 @ 20:05:01
Postat av: Jessica

Känner igen det där med levande madrass. =) Har gjort precis samma med Emilia. Dom vänjer ju sig med en viss standard rätt fort. Men nog är det rätt svårt att sova med en så tung bebis på bröstet! Hoppas han sover bättre snart och att du får sova bra innan 2018! =)

2008-12-18 @ 20:35:21
Postat av: Ida

Axlarna vill jag inte ens tänka på =) man brukar ju säga att ner kommer man alltid. Ut kommer bebisen alltid, sedan hur smärtsamt det blir är ju en annan femma... =S

2008-12-19 @ 12:38:44
Postat av: Charlotte

TACK, blir så varm i hela kroppen när jag ser nya fina bilder på det lilla miraklet! Härligt att höra att han är kryare nu. puss på er!

2008-12-19 @ 17:24:47
Postat av: li och maria

Hej Therese! Blev bjudna på tre efterfester ikväll och tänkte på dig varje gång! Kommer du ihåg spelningarna i unga dagar när du alltid med en väldig entusiasm sa "VI KANSKE BLIR BJUDNA PÅ EFTERFEST!". Vilket fint litet barn du har! Hoppas det är bra med hela familjen. Kramar!

2008-12-20 @ 05:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0