49 dagar kvar

Idag är det 49 dagar kvar till beräknad förlossning. När jag inser att jag ska få en alldeles egen bebis snart känns 49 dagar väldigt nära.. när jag sen tänker på att jag ska försöka sova med magen i nästan 50 dagar till känns det som en evighet! Jag försöker smygglägga mej lite på magen på nätterna på då blir lilla gossen  irriterad och knuffar och sparkar som aldrig förr. Jag har talat om för honom att mamma hatar att sova på sidan men han verkar prioritera mer plats istället för en sovande mamma.

Idag har jag varit på mödravården en snabbis för att mäta, väga och ta prover. Vikten stod stilla vilket var skönt. Ju längre jag kan skjuta upp att väga som en flodhäst desto bättre. Hittills har jag gått upp 7-8 kilo, känns helt ok. Magen hade växt från 29 cm till 31 cm. Har hunnit ligga både över och under kurvan men ligger ganska normalt nu. Gossen var vaken när barnmorskan skulle lyssna på lillhjärtat så det slog hela 160 slag per minut. Om han är lik på sin käre far så låg han nog och tänkte på falukorv och kakor, hjärtat har en tendens att klappa lite fortare då. 

I övrigt så ska dagen bjuda på städning och kattvård. Katthåret flyger i vinden och när man hittar katthår i öronen inser man att de är dax för en boxningsmatch med kissarna för att slita bort så mycket hår som möjligt.

Måste även ta tillfälle i akt att beklaga mej på smhi´s väderprognos. Hur kan de alltid lyckas ha helt fel?!

 
Så här glad ser Jimmy ut efter att ha
provat skjortor och insett att 90% är
aningen taighta.

Kommentarer
Postat av: Ida

7-8 kg är ju ingenting! Jag kommer minst gå upp 20... =) Vi måste dejta snart. Kram

2008-07-14 @ 20:12:54
Postat av: Rebecca

Åhh du är så fin Therese! :) Ser fram emot att träffa dej snart igen! puss

P.S Du får prata allvar med lillgossen om att mamsen faktiskt måste få lite sömn också.. annars får han med Tant Rebecca å göra ;)hehe

2008-07-14 @ 22:43:37
Postat av: Charlotte

Ni är förmodligen de stiligaste föräldrar jag sett :D oj vad jag saknar dig! å du, det här med bloggen är ju skitkul ... underbart att kunna hänga med på det här viset!

2008-07-15 @ 07:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0