Djävulen har flyttat in

Är det någon som känner att de vill låna min katt i några dagar, veckor eller möjligen en hel livstid?! Han har blivit besatt av djävulen och går omkring och skriker och vill ha uppmärksamhet hela dagarna och större delen av natten. Hur ska det gå när bebis kommer, ska jag bli väckt av två skrikande små varlelser?! Om jag inte lyckas driva ut demonen snart så kommer jag bli galen! Han är iofs världens mysigaste katt men han verkar ha fått tillfälligt hjärnsläpp. Får hoppas att det är över på några dagar.

De senaste dagrna har jag putsat upp och målat om spjälsängen och barnstolen. Jag känner mig stolt! Att pyssla på med sådana konstigheter är något helt nytt för mig. Jag har altid valt den smidiga utvägen och köpt saker som ser ut som jag vill ha dom. Denna gång valde vi att köpa begagnad säng och stol för att sedan göra om dessa som vi ville att de skulle se ut. Jag borde nog få vara med i äntligen hemma så duktig som jag varit!

Börjar vara svårare och svårare att sova bra på nätterna. Om det är den besatta katten eller magen som osakar sömnproblemen låter jag vara osagt. Antagligen är det båda två. En sak är säkert, jag längtar till bebisen är ute och jag får sova platt på mage! Inatt när vi skulle sova hade Jimmy ont i axeln. Jag råkade kasta ur mig att han fått musarm och att axeln alltid kommer värka när han sitter vid datorn. Han låg klarvaken med ögon som fågelholkar och stirrade i taket en lång stund efter mitt uttalande. Jag höll tydligen på att skrämma livet ur honom. Idag har jag sett hur han tagit sig på axelns och kännt efter jättenoga med oro i blicken.. stackars karl =) Förmodligen är det inte alls frågan om någon musarm utan bara lite värk efter konstig sovställning och en alldeles för pratglad flickvän.

  
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad duktig du varit som gjort spjälsängen och barnstolen så fina! =) KRAM

2008-07-12 @ 11:03:31
URL: http://annahpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0