"Känn hur rumpan blir tung och bred"

God förmiddag kära läsare. Jag har precis suttit och tränat andningstekniker inför förlossningen. Köpte Anna´s profylaxkurs på DVD, hoppas att tekniken ska hjälpa mej lite i alla fall. Man känner sig dock otrooligt töntig när man sitter framför TV:n och tränar på att andas. Som om jag inte kunde det tidigare?! I en övning säger tanten "slappna av och känn hur rumpan blir tung och bred", jag och Jimmy håller alltid på att skratta ihjäl oss när vi hör detta. Som om det skulle vara ett problem för mej?! En tung och bred rumpa har jag övat på i hela livet =)
En av övningarna går ut på att Jimmy ska nypa mej hårt i låret medan jag ska försöka slappna av och andas igenom smärtan. Är inte det lite lustigt?! Uppmana partnern att misshandla den gravida! =) Jag kommer få ett blåmärke!
Till helgen när jag får besök av min vän C ska jag tvinga henne att öva med mej. Haha!

Efter andningsövningarna kommer att avsnitt om massagetips som Jimmy kan utföra på mig under och mellan värkarna. Jag trodde jag skulle få njuta när vi övade med det visade sig snarare bli ett tufft träningspass. Allt visades så fort så jag hann inte med. Först skulle jag stå på knä, sen luta mig mot väggen, sen sitta, sen ner på knä igen osv. Jag studsade upp och ner som en idiot och fick upp flåset rejält (vilket inte är så svårt när man är höggravid)

Igår gjorde jag något som jag aldrig gjort förut, nämligen oljade in balkongen. Har ni hört så tokigt?! Vem kunde ana att jag hade såna kunskaper!? Det va dock inte det lättaste med en mage i vägen eftersom jag bara hade en vanlig pensel och var tvungen sitta på golvet medan jag oljade. Om jag går över tiden i graviditeten och blir less ska jag komma ihåg att liknande övningar kan vara bra för att sätta igång förlossningen. Antingen olja in balkongen eller skruva ihop ikea-möbler, båda är lika effektiva.


Kommentarer
Postat av: Lasse

Hej hej Kul att se att d går fint för er:)

Ja d där med färdknäpp har man ju hört talas om.. men olja in balkong d var nått nytt hehe. är det så man ska kunna glida ut kungligt på balkongen tro? Mvh Lasse önskar er all lycka!

2008-07-16 @ 11:35:25
URL: http://www.lasse.teater.dinstudio.se/
Postat av: Charlotte

Haha, jag är LÄTT med och tränar andning! (så länge det är jag som får nypa dvs)

2008-07-16 @ 14:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0