Någon som saknar ett tält?

Någon som tappat bort sitt tält? Isåfall ligger det i min gaderob och ser ut som en svart fin sommarklänning. I mitt huvud tänkte jag "åh vad fint att ha klänning och vara höggravid, då svajar kjolen så fint i vinden". I verkligheten var detta inte lika vackert, det ser ut som att jag besökt swerockfestivalen och stulit någons tält i brist på kläder.

Idag är det varmt. JÄTTEVARMT! Vi ska förhpopningsvis pallra oss iväg till nydala för att sola och mysa på stranden. Får se hur det går att ligga med magen i vädret. Tack och lov så finns där en toalett så jag slipper köra hem och kissa var 45 minut, det skulle ha blivit ett evigt rännande fram och tillbaka. Ikväll är planen att vi ska gå ut och äta bara jag och Jimmy. Känns som att man bode passa på innan lilleman kommer ut.

Igår hade jag fullt upp hela dagen. Steg upp tidigt för att baka innan solen blev allt för varm. Slavade i köket fram till lunch vilket resulterade i apelsinrutor och cookies. Det var inte bara en gång jag tänkte "vad har jag gett mej in på, en höggravid ska inte baka". Nåja,det gick bra och jag avslutade baket med en rejält mjölig mage och svettig panna. Nu finns det fika om någon vill hälsa på!

Till middag igår fick jag den brillianta idén att vi skulle grilla på balkongen. Detta var inte heller någon sådär jättefiffg ide eftersom solen ligger på vid middagstid och det var sjukt varmt på vår balkong. Det kändes som att jag knappt behövde tända grillen, maten skulle ha blivit grillad i alla fall precis som jag blev. Jag är fortfarande ovan med att ha en jättemage som sticker ut från kroppen så självklart lyckades jag lägga den på grillen ett flertal gånger. När vi vant oss vid värmen så var det faktiskt riktigt mysigt ute på balkongen. Jimmy satt och plinkade på gitarren och sommarkänslorna flödade. Maten blev jättegod och magen blev bara lite bränd.


Jag och Jimmy börjar bete oss mer och mer som en mamma och en pappa istället för två unga människor. Igår när jag såg att det var strålande sol tänkte jag inte "åh, vilket ölväder". Isälltet tänkte jag "åh, vilket bra hänga tvätt-väder" och gick genast och startade en maskin fast det inte behövdes. Det är precis något som min mamma skulle göra på samma sätt som hon i panik samlar ihop saker att slänga för "sopbilen kommer idag!". Senare på kvällen var både jag och Jimmy lite uttråkade och vi kände att vi ville göra något riktigt skoj! Nu kanske ni tänker att vi åkte och satte oss på en uteservering eller besökte någon fest. Fel, fel, fel. Vi åkte och handlade på en ica-butik som vi aldrig varit på tidigare! Vilket sant fredagsnöje för ett par bivande föräldrar. Väl inne på affären blev Jimmy sugen på en öl i solen. "Det finns öl i kylen hemma", sa jag. "Dom är så starka" svarar han då. Vem säger så om inte en blivande pappa?! På kvällen när klockan började bli strax efter elva hör jag mig själv säga "nej, om man skulle ha gått och lagt sig, det är ju faktiskt en dag imorgon också". Snacka om en äkta mamma-fras!

Nu ska jag njuta av en god frukost tillsammans med min älskling.
Trots en stor mage och svällande fötter så är livet underbart. Jag har en fantastiskt sambo vid min sida och en

son i magen. Livet har aldrig varit bättre och jag njuter av varje sekund.


Ps. passa er så att ni inte brinner upp idag.


Till Pappa: Igår spädde jag ut juicen med vatten så att den skulle räcka längre. Då tänkte jag på dej.



   
 


Kommentarer
Postat av: pappa

hmm. det där minns jag ej. Snart kommer vi!

Ha en bra dag.

2008-07-27 @ 09:12:08
Postat av: Charlotte

Det är alltid lika mysigt och spännande att läsa dina berättelser :D Ser redan fram emot nästa! Hoppas ni har en mysig kväll .. själv ska jag nu snart krypa ner i sängen med en bra film - och en bra kille :) puss på dig! (er)

2008-07-27 @ 21:07:31
Postat av: Markus

Haha, trodde det bara var min farsa som spädde ut juicen med vatten. :P Men han gör det eftersom han tycker juicen är för stark annars (!?). Min familj är inte riktigt helt frisk...

2008-07-28 @ 22:51:27
URL: http://grh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0