Tillbakablick

Den 27 december 2007 ringde jag Jimmy på jobbet och bad honom köpa hem ett graviditetstest eftersom min mens inte hade kommit. Eftersom vi inte hade planerat barn trodde vi båda att mensen bara var sen men valde att testa för att vara på den säkra sidan. När Jimmy äntligen kom hem med testet så fungerade det inte, det var utgånget datum. Vilken besvikelse! Mest jobbigt var förståss att jag återigengå var tvungen att gå  omkring och vara kissnödig för att kunna testa igen. Vi åkte i alla fall iväg till apoteket och köpte två nya tester, sen hem och vänta några timmar igen. 

 Sen kom plusset och vi blev chockade och lite ställda. Ska vi ha barn?! Jag bearbetade beskedet genom att grina och surra om vartannat, medan Jimmy mest var tyst och funderade. Det roliga var att bara några dagar innan hade jag skojat med Jimmy och sagt att jag ville ha en bebis i julklapp. Vid den här tiden var jag nog ungefär i vecka 6. Vi satt i soffan länge denna kväll när vi fick beskedet. Såklart var vi överlyckliga men också väl medvetna om att hela vårt liv skulle förändras.
 
Lyckliga blivande
föräldrar.

     
   
I takt med att magen blivit större och större har vår längtan efter att få träffa denna lilla varelse också växt.
Vi känner oss redo att bli föräldrar och livet får en störr mening. 
På ultraljudet i vecka 18 hade vi bestämt oss för att ta reda på könet på bebisen. Till en början var det svårt att se men tillslut visade han oss sin lilla pilleville. Vi bestämde ganska tidigt att vår son ska heta ELVIS Jimson Borgström.
Idag är jag i vecka 35 och det är 41 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Medan jag läste dina rader levde jag mig verkligen in i hur ni måste ha känt den där märkligt speciella vinterdagen som ni aldrig glömmer ... den dagen förändrades hela världen - och speciellt era egna liv. Det är helt ofattbart stort. och rätt som det var, när jag läst klart till sista punkt - så började jag grina, och inte så lite heller. så här sitter jag och gråter på jobbet och tänker på dig och Jimmy och lille Elvis.



Hoppas du har dig en fin dag hemma. Vad härligt med regnruskigt väder så att du får mysa riktigt ordentligt.

2008-07-22 @ 11:13:22
Postat av: Melinda

Gud va underbart :)

2008-07-22 @ 20:02:41
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0