Någon har bajsat i min hall

Jag måste vara en av de få som njuter av regnet. I umeå har det spöregnat två dagar i rad och jag är så nöjd. Gruvar mej inför det högtryck som väntas komma in imorgon.
Dagarna börjar kännas längre och längre eftersom jag bara går hemma och väntar. Igårkväll trodde jag nästan att lilleman ville ut, för jag hade massa förvärkar och ett ständigt tryck neråt som inte ville försvinna. Tog ett varmt bad och vilade hela kvällen och då blev det bättre. Jimmy blev lite nervös när han insåg att jag inte packat bb-väskan än och menade att om han skulle måsta packa den i panik vet man aldrig riktigt vad som kommer med. Det kan jag iofs hålla med om. Så nån dag framöver ska jag se till att packa den så vi är redo om bebis vill komma tidigare än planerat. Kontrollfreak som jag är har jag dock redan skrivit en nogrann lista på vad som ska med i bb-väskan samt köpt de saker som jag inte hade, så det enda som jag inte gjort är att lägga ner dessa saker i en väska.

Idag har jag suttit och tittat på recept och bestämt vad jag ska baka och laga för mat och fylla upp frysen. Tänkte att jag nog inte kommer vara så sugen på att stå i köket första veckorna och då kan färdiga matlådor vara en bra ide. Ska börja med at baka lite bröd och fika i veckan. Tog även en långpromenad idag. Eller.. det kändes som en långpromenad och tog väldigt lång tid, men egentligen gick jag bara några 100-meter ner til affärerna på mariedal.

Jag har kommit på en lösning på hur jag ska få tyst på djävulskatten här hemma. Eftersom de alltid sover i sovrummet så har jag slutat att dra upp rullgardinen + att jag lägger igen dörren dit in på dagarna.. plötsligt tror kissarna att det är natt och sover snällt. Jag måste förståss tassa omkring alldeles försiktigt här hemma så att de inte ska vakna. Dessutom kan jag inte gå in i sovrummet och jag kommer på mej själv med att tänka "tyst, katterna sover" när någon lever om. För övrigt så bajsade Eddie i hallen imorse.. jag lyckades komma på honom precis när det skedde och tänkte "nu ska jag uppfosta den här jävla skitfabriken" (är inte första gången han bajsar utanför lådan.) Så sant som det är sagt så tog jag tag i nackskinnet och bar honom till kattlådan. Sedan fick jag SÅ dåligt samvete att jag bara ville grina. Är det kanske gravidhormonerna som spökar?! Vad spelar lite bajs i hallen för roll, det går ju att plocka upp! Jag har haft dåligt samvete hela dagen vilket har resulterat i en hel del godsaker för Mr. katt.

Något mycket märkligt hände mej idag. Jag tänkte "nu ska jag vara lite nyttig och hämta en morot och knapra på". Jag går till kylen.. tänker på hur nyttig jag ska vara.. tittar på moroten och.. plötsligt sitter jag i soffan och smaskar på en bit MOROTSKAKA, det var inte alls vad jag hade tänkt mej!



"Det var inte jag", svarade Eddie med oskyldig blick när jag frågade vem som bajsat i hallen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kom ihåg att ha sopsäckar i bilen som du kan sitta på ifall vattnet går i bilen så behöver ni inte sanre sedan :-) och även om vattnet redan gått då blir det inte blött för det kommer ganska så mycket .

2008-07-22 @ 20:01:15
Postat av: Charlotte

Hihi, vilken underbar berättelse ... förstår att du blivit tvungen att ta till en taktik, även jag har ju fått erfara djävulens skrik. Jag testar slå dig en pling imorgon någon gång!

2008-07-22 @ 23:36:07
Postat av: Markus

Inte ska du behöva få dåligt samvete över att du försöker lära upp Eddie att inte skita i hallen. :) Nu när Mr. Katt fick en massa godsaker så får han kanske för sig att det var en bra idé trots allt... :P

2008-07-23 @ 14:43:17
URL: http://grh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0