Inga mera lurviga ben

Solen skiner här i Umeå. Jag och Jimmy har precis suttit på balkongen i skuggan och njutit av en kaffe latte. Livet känns underbart! Nu ska jag snart iväg på affärn för att köpa sushiprylar. Får besök av C i helgen och eftersom hon aldrig fått nöjet att känna smaken av denna underbara rätt så ska jag bjuda henne på det i morgonkväll. För min del blir det vegetarisk sushi vilket också är gott. Eftersom vi får finfrämmande skickade jag iväg Jimmy på systemet för att köpa alkoholfritt vitt vin. Om jag inte får dricka vanligt vin ska ingen annan få göra det heller! =)
Ikväll ska vi grilla lax och grönsaker och till efterrätt ska jag göra en morotskaka med jättemycket glasyr.

Imorse fick jag användning för Jimmys manliga kunskaper i rakning. Han fick närmligen raka mina ben eftersom jag själv har lite svårt för att komma åt bra med tanke på magen. Jag kan visserligen böja mej ner till benen men det känns som att jag mosar både bebisen och mina lungor. Dessutom finns risken att jag inte kommer upp igen om jag böjer mej ner. Tur att Jimmy är en rikig karl som både kan torka mina spyor och raka mina ben. Det förstnämda blev det mycket av i början av graviditeten då jag inte direkt mådde toppen. Dessutom läste jag att gravida helst inte ska tömma kattlådan, så jag har därför tagit tillfälle i akt och låter Jimmy göra det. Däremot måste jag stolt påpeka att mitt humör har varit toppen hela graviditeten. Inga konstiga humörsvängningar eller så. DET ÄR SANT! FRÅGA JIMMY!

Bebisen tar mer och mer plats i magen, vilket kanske inte är så konstigt. Han verkar finna en tjusning i att ligga nära sin mammas revben och trycka lite extra mycket när jag ska sitta. Det har även börjat ila en hel del i bäckenet, tror det är den blivande rockstärnan som övar på att headbanga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0