Avkoppling i bajsdoft



Igårkväll frågade jag Jimmy om det var okej att jag stängde in mej i badrummet, tog ett bad och pysslade om mej själv lite. Eftersom jag snart i 3 månaders tid har panikduschat och knappt haft tid att klippa tånaglarna har jag längtat så mycket efter att få pyssla om mej själv. Absolut svarade Jimmy och jag begav mej genast till badrummet.

Jag började med att tända ljus och spola upp badvatten. Medan badet fylldes satte jag igång en tvättmaskin, skrubbade toaletten, torkade handfatet och städade på Elvis skötbord. Lade mej sedan ner i badet och låg och lyssnade efter Elvis och Jimmy. "Vad gör dom? Sover han? Är han hungrig? Oj, nu skriker han, vad vill han?" Tillsut bestämde jag mej för att försöka slappna av och peela kroppen lite. Peelar armerna.. magen.. benen. Vad händer sen? Plötsligt sitter jag och skrubbar badkaret med peelinghandsken! Sen passar jag på att torka badkarskanten! "Sitter jag här och städar?!" säger jag högt för mej själv. 

I samma veva som jag sitter och städar badkaret hör jag hur Jimmy pratar om att Elvis har bajsat och att han måste komma in i badrummet och byta blöja. Lampan tänds och bajsdoften sprider sig i rummet och blandar sig med de vaniljdoftande ljusen. Mysstunden blev lite annorlunda än jag tänkt mej men riktigt trevlig i alla fall.

Idag har vi varit ut på en långpromenad hela familjen. Solen sken och kylan kröp innanför jackan. Otroligt härligt! Nu ligger Elvis i vardagsrummet och vädrar stjärten. Själv sitter jag i en nerpinkad tröja. Elvis siktade rakt på mej när vi låg och lekte. Men vadå, det torkar väl?! =)

 

Kommentarer
Postat av: mamma

Men nog är du väl för lustig. Tänk att man alltid ska passa på och städa. Är det jag som har lärt dej det kanske. Oj så dumt. Som vanligt sitter jag här och skrattar åt dina berättelser, samtidigt som jag längtar så vansinnigt mycket efter er. Men nu kommer jag snart. Jättemånga kramar från mej.

2008-11-21 @ 19:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0