Dubbelhakorna växer

Elvis är världens snyggaste men han har varit inne i en jobbig period och hans mamma har både slitit sig i håret, gråtit och vandrat omkring utmattad i brist på sömn. Nu har vinden vänt och Elvis har haft många bra dagar då han både sover och charmar sin stackars mamma. Han äter som en häst och dubbelhakorna överlappar varandra. Även låren har fått sig en och annan valk och det är lite osäkert vad som hör till rumpan och vad som hör till låren.  Men det är ju inte så konstigt att man blir lite knubbig när man äter varannan timma dygnet runt.

Nu befinner vi oss i älvsbyn hos Elvis mormor och morfar. Här finns många barnvakter att utnyttja. Jag har köpt mej en ny bok och hoppas att jag hinner läsa lite nu i dagarna. Försökte läsa igårkväll men somnade innan jag tagit mej igenom första sidan. Sömn är nått som jag inte fått så mycket av senaste veckorna. Elvis ammar fortfarande flera gånger varje natt och ibland måste vi upp och skutta omkring i lägenheten i 45 minuter innan han lyckas somna om.  Jag har inte riktigt haft tid att tänka på mej själv. Ibland kan jag spegla mej när jag är på någon affär och upptäcka att tröjan sitter avigt, håret är på sned och jag har torkad kräk på halsen. Livet som mamma är stressigt ibland men andra gånger är det alldeles underbart. Leendet man får på morgonen, känslan när en liten hand nyper kring ens finger eller en naken babyrumpa gör att allt annat känns oviktigt.

  
Elvis med morfar, gammelfarmor och morbror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0