TV-försäljare från yttre rymden

Som de flesta vet vid det här laget så har vi (egentligen Jimmy) vunnit en rätt stor summa pengar. Mycket av pengarna ska sparas men vi beslöt oss ändå för att lägga lite av pengarna på nått onödigt - en ny TV. Inhandladet av TV:n är en historia för sig som bara måste berättas. Det var en dag förra veckan som vi bestämde oss för att åka och köpa en ny TV. Vi hade lite tidspress men vi tänkte att "hur komplicerat kan det vara att köpa en TV? Vi går bara in, pekar på den vi vill ha och sen vips så fixar Peter på Leasy eller Box-Robert resten". Fel fel fel. Vi fick naturligtvis hjälp av den mest pratglada försäljaren i värdshistorien. Jag vet inte vilken planet han kom ifrån men han talade ett språk som varken jag eller Jimmy förstod. Det var ett sånt språk som bara TV-nördar förstår. Ibland flikade han in med "det lilla livet" som tydligen var Elvis. Jag undrade lite vad "det lilla livet" hade med vårt Tv-köp att göra men lyssnade snällt och nickade då och då. När han surrat på i ungefär 45 minuter vågar jag äntligen kläcka ur mej "våran gamla TV var inhandlad på Ica Maxi, så vilken vi än tar är den nog bättre än den vi hade tidigare." Vid det här laget tittade jag på klockan en gång i minuten för att signalera att vi var lite stressade, men detta märkte föräljaren aldrig. Han fortsatte att babbla på om "det lilla livet" och skärmar hit och kablar dit. Tillslut hade vi i alla fall kommit överens om en TV och jag jublade av glädje inombords för att vi äntligen skulle få bege oss där ifrån. Då börjar Mr. Pratglad att surra om försäkringar!!! För att komma därifrån köpte vi naturligtvis den dyraste försäkringen och nu står vår nya fina Tv i vardagsrummet. Tv:n är försäkrad i 5 år och gäller för allt förutom om vi tappar bort TV:n vilken jag tvivlar på att vi gör. Hur kan man tappa bort en TV?!
"Hm..var har jag ställt TV:n nu igen...?"

Här nedan har jag bildbevis på att män är lite märkliga. På bilden ser ni gårdagens kvällsfika. Mina smörgåsar innehåller lite philadelphiaost, gurka och tomat. HELT NORMALT! Jimmys smörgåsar däremot är lite annorunda.. Smör, philadelphiaost, söt/stark senap, korv och svartpeppar!!! Är det bara min karl som gillar en sån konstig blandning eller äter alla karlar liknande mackor?! =)

Kommentarer
Postat av: allicen

Min far hade lätt valt Jimmys macka!

2008-11-19 @ 13:52:28
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har då missat att han vunnit pengar! Men Grattis! Sedan angående tv:n... sjukt jobbigt att lyssna på dessa försäljare. Man börjar förstå att man säkert blir lurad varenda gång, man orkar ju inte lyssna på allt de säger.



Lunch snart??



Kram

2008-11-19 @ 16:02:51
Postat av: Ida

Jag vet inte riktigt, får en hemtenta på tisdag som ska in på fredag. Vågar inte boka in mig då, men på måndag ef. lunch kanske jag kan beorende om jag hinner klart med mitt referat eller inte som ska in på tisdag. Har föreläsning tills 12.00 på måndag men jag hör av mig... Kram!

2008-11-21 @ 13:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0