1-0 till mamma

Jag har vunnit kringet om tutten! Dock måste jag säga att en av oss har fuskat rejält. Jag körde med ärliga kort och köpte lite olika tuttar för att testa mej fram. Då bestämde sig Elvis för att börja bita mej i brösten under amningen som protest. Det var fult gjort, men så kan det gå när man startar krig. För tillfället har jag löst probemet genom att pumpa ur mjölk och ge lillen i flaska medan mina sår läker. Att mata med flaska har även visat sig vara bra för Elvis mage. Mjöken rinner inte lika fort och han får i sig en lagom mängd istället för att tömma mina matmagasin och bli alldeles proppmätt. Att pumpa ur mjölk kan vara lite besvärligt ibland och jag kan inte undgå att känna mig som en kossa titt som tätt.  Hur som helst så är Elvis en gladare bebis nu och suger glatt på tutten då och då. Så jag ser mej själv som segrare i kriget om tutten.

När ett krig är avslutat så startar ett annat. Jag har nu återigen förklarat krig mot Elvis angåede hans sovvanor. Han älskar att somna i famnen med vaknar alltid så fort jag lägger ifrån mej honom. Hur söt han än är kan han inte sova i min famn dygnet runt så nu kör jag stenhårt på att lägga ifrån mej honom när han somnar hos mej hur många gånger det än krävs. Få se om lillen hittar på nått rackartyg i protest mot detta.

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja visst är det underbart då dom somnar i famnen och dom är väldigt söta men ack så skönt det är då dom små kan somna någon annanstans än just i famnen. =) Emilia var ju otrolig med att somna BARA i famnen medan vi valde att göra precis tvärt om med Elton. :-)

2008-10-11 @ 18:04:32
Postat av: mamma

Så duktig du är med allt som du kommer på. Jag hoppas verkligen att det funkar. Men annars vet du att om några år så är det omöjligt att bära runt på han. Visst är det uppmuntrande att höra. Sen får du istället börja rulla chokladbollar åt han. Du vet det tycker små och stora pojkar om. Kramar till er alla från mormor och morfar.

2008-10-11 @ 18:28:05
Postat av: mamma

Gomorron. Ja nu sitter jag här igen och tittar på Elvis. Han är så söt. Jag och Emma måte titta på han hela tiden. Jag längtar efter er. Kram.

2008-10-12 @ 08:54:36
Postat av: Ida

Heja mamma Therese! Jag tror på dig...

:)



Jag kommer tillbaka till skolan om 2v, då måste vi styra upp en lunch.

2008-10-12 @ 11:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0