Konsten att göra två saker samtidigt

Livet som mamma börjar börjar kännas mer och mer stabilt. Jag lär känna min son bättre för varje dag som går. Jag kan redan konsten att göra flera saker samtidigt. Ibland blir jag ståendes med en smörgås i handen samtidigt som jag torkar upp efter ett bajskalas och ibland blir jag tvungen att amma sittandes på toaletten. Vissa saker är inte enkla men jag lär mej för varje gång. Jag fascineras övar att samma dag som man bli mamma slutar man också bry sig om vissa saker. Det bekommer mej inte längre att ha fläckar på kläderna, det är ju bara lite kräk. När jag ska snabbkolla blöjan sticker jag helt enkelt in ett finger och känner efter. Får jag något bajs på fingret? Isåfall är det dax för ett blöjbyte. Mina bröst har övergått från att ses som något privat till att bli allmän beskådning. Ibland glömmer jag bort att dra upp bh:n efter amning och senare när jag t.ex. står och lagar mat kan jag titta ner och upptäcka att "jaha, här står jag med en tisse i vädret".

Nu börjar det lilla livet att vakna. Dax för 30 minuters amning framför något dåligt tv-program.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis! Hörde av Rebecka att du fått. Roligt att se att det varkar gå bra.



Hälsningar Linda

2008-09-13 @ 16:08:43
URL: http://lindie86.blogg.se/
Postat av: Rebecca

HAHAHAHAHAHAHA du e bäst!! :)

2008-09-13 @ 18:40:31
Postat av: Linda Sjöberg

Haha, vad roligt att läsa om ditt liv som mamma, vilket som du själv uttryckt det inte alltid verkar vara en dans på rosor :)

2008-09-15 @ 22:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0