Kriget om tutten

Jag har startat ett tuttkrig med min son. Som jag nämnt tidigare så vägrar han använda tutte och ska istället suga på mej hela tiden trots att han inte är hungrig. Han blir så arg när det kommer mat fast han bara vill snutta och sen är skrikmaskinen igång. Det är vid såna tillfällen jag verkligen önskar att han kunde använda tutten istället och därmed skona sin mammas svullna bröst. Därför har jag nu gett mej fan på att lära honom använda tutte. Det kommer antagligen innebära lite extra arbete men i längden kommer det att löna sig.

Inatt har mamma och pappas lilla älsklingsrocker sovit riktigt dåligt. Han skrek medans han åt och tillslut fick Jimmy ta över en stund för att jag skulle få sova lite. Fick sova ungefär 60 underbara minuter. När jag vaknade insåg jag dock att jag under dessa 60 minuter drömt att jag burit omkring på Elvis och försökt söva honom. Då blev jag lite sur.

Igår var vi på bvc och mätte och vägde Elvis. Han är så otroligt fin nu och börjar bli rktigt knubbig. Jag antar att han fått sin fina dubbelhaka efter mej. Pappa Jimmy har gömt sin haka bakom ett vildvuxet skägg så om han har dubbelhaka eller inte går inte att avgöra. Vid 3½ veckas ålder vägde Elvis 4670g och mätte 55,5cm. Snacka om att han växer! 


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej på er. Oj så söt han är. Vi står här och beundrar den lille gossen.Morfar kollar oxå. Nu vill jag att det ska bli fredag så att ni kommer

hem till oss. Vi längtar efter er!

2008-09-27 @ 15:08:35
Postat av: Petra

en sån söt liten skrutt!!

roligt att läsa din blogg...den ska sparas bland favoriterna :D.

2008-10-06 @ 22:28:29
URL: http://douglasmamma.blogg.se/
Postat av: Diana

hah.. din blogg muntrar upp mig varje gång jag läser den :D Hoppas på något nytt snart. Åh jo han växer så det knakar! :O

2008-10-08 @ 22:09:47
URL: http://blogg.passagen.se/daenyras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0