Var sak har sin plats

Här hemma händer det grejer! Äntligen har jag orkat ta tag i Elvis sömnproblem och framstegen är många. Nu mera somnar han helt själv i sin egen säng utan problem. Han mår så gott och det syns att han längtat efter att få sova. Han vaknar fortfarande många gånger per natt men ibland somnar han om själv och ibland läser jag en ramsa för honom för att hjälpa honom att sova vidare. Jag själv ligger dock och vakar och flyger upp ur sängen så fort han piper.
För några nätter sedan sov han för första gången i sitt liv 5 timmar i sträck. Helt otroligt!

På dagarna äter Elvis som en häst och sover på fasta tider. Han mår toppen helt enkelt och börjar utforska omvärlden med glädje. Han har redan börjat ställa sig upp mot saker och snart är det nog dax för en och annan kryptur.  

Hemma hos oss ser det oftast ut som ett bombnedslag. Elvis hinner överallt med gåstolen och river ut filmer, böcker kläder och köksprylar. Jag hinner knappt ställa upp grejerna innan de är tillbaka på golvet igen. Ni som känner mej vet ju att jag vill ha ordning så detta är verkligen kämpigt för mej! Mitt motto är ju i princip att "var sak har sin plats och den platsen bör inte lämnas".

Något annat spännande som händer här hemma är att jag måste slå igång alla kranar i badrummet, stänga dörren om mej och sjunga högt när jag ska snyta mej. Ja, du läste rätt, jag måste kamouflera mina snytljud. Elvis börjar nämligen att storgråta när han hör sin mamma snyta sig. Här om dagen borrade grannen ungefär 700 hål i väggen och det levde verkligen om! Tror ni Elvis visade en min?! Nej, inte det. Men då mamma snyter sig då blir han otröstlig!

Det var ju ett tag sen påsken nu men här kommer i alla fall lite bilder. Påsken var väldigt trevlig och spenderades hemma i älvsbyn med min familj.

    


Här kommer lite övriga bilder:
   
  


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kikar också på din blogg med jämna mellanrum :)Det känns mycket trevligt att du tycker det är kul att jag är tillbaka på bloggen! Ja, vi måste absolut ses snart! Du och Elvis är så välkommen hem till mig!



Hur ser det ut för dig nästa vecka? Jag har fortfarande möjlighet att träffas även under dagarna. En långpromenad runt Nydalasjön och så lite fika hos mig låter det som en bra idé?! Jag är bara upptagen torsdag nästa vecka men träffas gärna någon utav de andra dagarna.



Många kramar från mig till dig & Elvis

2009-05-01 @ 13:45:22
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0