En magisk natt

Håll i hatten! Det har hänt något magiskt här hemma inatt.. Jag vågar nästan inte skriva det. Elvis har sovit nästan 4 timmar i sträck! Jag tror åtminstone det. Jag erkänner att jag är aningen förvirrad på nätterna men jag har inget minne av något snuttande mellan 22.30 - 02.30.
Jag är med andra ord pigg som en mört idag och skulle lätt kunna klättra i berg eller något liknande. Om jag får gissa så kommer detta långa sovpass tack vare en betydligt mer aktiv bebis på dagarna plus massa gröt på kvällen. Igår åt han en jätteportion gröt, en bit mosad banan och massa plommonpuré.

Jag och Elvis har städat på morgonen. Det är visserligen mysigt nu när solen börjat visa sig men jag blir SÅ TJURIG när man börjar se allt damm. Att titta på fönstrena är en ren plåga när solen skiner in. Fönstrena är ju SKITSMUTSIGA. Jag hatar dessutom att torka fönster. Därför kom jag på en plan nu på morgonen medan jag dammsög.. Kanske Elvis farmor eller mormor vill komma hit och torka fönster någon dag till våren när vädret passar?! Om båda två hemskt gärna vill torka fönster kan vi ju göra ett slags schema. En torkar på våren och en på hösten.. och så kan vi ju lätt fortsätta med i några år. I alla fall tills ni hamnar på något hem för äldre. Då antar jag att det är min tur att torka era fönster!

Nu ska Elvis sova lite sen ska vi på coop och slösa pengar. Ha en bra dag!


Elvis spelar luftpiano efter en blåbärsfrukost.

Kommentarer
Postat av: Diana

Vad stor han börjar bli nu:O

Vad sött också att han börjar sova mer :)

Jag brukar för övrigt tvinga hit min mamma att torka fönster åt mig så ;D ha det bäst!

2009-02-13 @ 10:53:42
Postat av: Lovisa

Skönt att få sova 4 timmar i sträck! :) Alva har börjat att vakna med två timmars mellanrum och vill då att man ska hålla henne. Helst ska man mysa mitt i natten. Men då tvångsöver man henne istället :)

2009-02-13 @ 12:14:57
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Postat av: Ida Larsson

Hej, nästa vecka så ser onsdag & torsdag eftermiddag mest ljust ut, har "skola" tills 13.00 men efter det skulle vi kunna ses på stan. Jag måste plugga så vi får skvallra snabbt inte i 6 h =) Kram

2009-02-13 @ 14:58:03
URL: http://idalarsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej på er. Det är helt underbart höra att han sovit så länge. Jag skulle nästan kunna säga vad var det jag sa. Innan påsk var det väl att han skulle börja sova bättre.Naturligtvis torkar jag fönsterna hos er. Fattas bara annat. Jag tar direkt både höst och vår.Men nu längtar jag efter er så mycke. Jag tror Elvis hinner få skägg innan nästa gång vi ses. Men nu kommer jag snart. Kanske jag tar och torkar ett fönster redan då. Få se hur kallt det är. Kramar till er alla.

2009-02-13 @ 18:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0