Städpatrull i gåstol

Pappa Jimmy jobbr kväll i veckan vilket innebär att jag och Elvis är ensamma rätt mycket. Igår skulle vi egentligen fått besök av A och hennes lilla kille N men de ställde tyvärr in på grund av sjukdom. Vi får träffas nästa vecka istället!

Plötsligt hade jag och Elvis en hel dag och kväll att fördriva utan aktiviteter så jag bestämde mej för att lära Elvis att städa. "Din mamma tycker inte om smuts!" sa jag till honom medan vi hjälptes åt att dammtorka, dammsuga, skura och vika tvätt. Egentligen var det väl inte nödvändigt att städa men ni som känner mej vet att jag städar i förebyggande syfte - innan det hinner bli smutsigt.

Elvis följde efter mej i sin gåstol som han trivs så bra i. Eller det var väl snarare så att jag puttade omkring honom eftersom han inte riktigt når ner till golvet än. Vi städa, sjöng, lekte och hade fruktpauser. Efter städningen packade jag in Elvis i vagnen och promenerade iväg till Coop för att handla.

Idag kommer R hit på middag och imorgon dyker Elvis mormor och morfar upp. Sen är det helg och då ska jag och Jimmy gå på bio utan Elvis! Eller, jag tror det i alla fall.. om jag kan vara utan det lilla underverket några timmar. Jag måste ju dessutom klara av att hålla mej vaken under bion!

  
Elvis har fått ett par mockasiner av sin mormor men han tycker bättre om att ha dom i munnen än på fötterna.
På de andra bilderna har han förvandlats till ett litet monster i ett berg av tvätt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt med ett bio besök! Vad ska ni se? =) Hoppas du kan hålla dig vaken. Det är inte alltid så lätt. Underbart med en liten stund med egen tid för dig o Jimmy iaf! =)

2009-02-25 @ 09:59:50
Postat av: Tess

Vann 6 miljoner :)

men kan de bli mera?

2009-02-25 @ 10:19:06
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Vad bra att du lär Elvis i god tid hur man städar - och framför allt att det är KUL! puss på er sötnosar

2009-02-25 @ 16:34:05
Postat av: sandra

hoppas ni har det mysigt när ni fått lite besök, det är för övrigt jag som är nya "Carina Lundberg" på Centrum när hon är på äventyr =)hihi

2009-02-26 @ 21:37:11
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0