Nyårsafton - ett familjekaos

Eftersom Jimmy blev sjuk någon dag innan nyårsafton bestämde vi oss för att spendera dagen och kvällen hemma och bara umgås med varandra. Efter att ha sovit otroligt lite de senaste månaderna kändes det inte speciellt lockande att vara vaken till efter mid natt men jag ville inte heller skippa hela grejen. Vi förstod dock att vi skulle få kämpa för att få vara vakna utan Elvis vid 12-slaget. Den lilla gossen är ju överförtjut i att sova bredvid sin mamma och gnäller gärna högt och tydligt tills jag ger med mej och lägger mej bredvid honom.

Nåväl, dagen spenderades hemma med mys framför TV:n och en gnällig liten pojke som vägrade sova middag. Vid kl.18 åt vi lite potatisgratäng och lax. Jag njöt även av ett glas bubbel-vin till maten eftersom jag inte ammar Elvis på kvällen utan ger honom gröt. Alkohol är något som lyst med sin frånvaro senaste året så detta glas med bubbel gick rakt upp i skallen och gjorde en trött mamma ännu tröttare. Jag och Jimmy tittade på klockan och insåg att det var 6 timmar kvar till 12-slaget..Hur skulle vi orka? Gamla som vi är så bestämde vi oss helt enkelt för att sova middag en stund.

Efter en liten kvällspromenad med Elvis försökte vi natta honom vilket gick alldeles utmärkt. Den svåra biten återstod dock - att hålla honom sovandes. Klockan var drygt 22 och himlen började prydas med fyrverkerier. De närmsta timmarna vaknade Elvis ungefär var 20 minut och pappa Jimmy gick snällt in i sovrummet och sövde om honom. 12-slaget närmade sig och vi började tro att vi skulle få en mysig stund på balkongen utan Elvis. 5 minuter innan 12-slaget togs finglasen fram och i samma veva började Elvis skrika. Jag stod och vaggade honom och sekunderna tickade. 2 minuter innan 12-slaget somnade han om och jag var säker på att vi hade lyckats! Vi tog på oss jackorna och skulle just gå ut när Elvis vaknade IGEN! Det hela slutade med att Elvis skrek sig ut ur 2008 och in i 2009.

5 minuter över 12 låg jag och Elvis i sängen. Då sov den lilla rackaren gott bredvid sin mamma och vaknade inte förän 2 timmar senare för att snutta lite och somna om. För säkerhetens skull lade han en hand på mammas matmagasin för att försäkra sig om jag inte smet iväg igen. Själv låg jag klarvaken och irriterade mej på fyrverkerierna utanför som levde om och höll mej vaken. Min älskade Elvis sov i alla fall gott och det var allt som betydde nått.

Gott nytt 2009!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Det känns såå trist att vi inte kunde komma, hade verkligen sett fram emot att hälsa på er. Men hoppas det blir snart!

2009-01-05 @ 07:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0