Bröllopsskor och skrikande apor

Har din sambo någonsin köpt ett par skor till dej? Det har min sambo. Igår fick jag inte bara ett par skor, utan två par! Är det inte märkligt?! Jag har en unik sambo som är det bästa som finns. En dag i somras när jag var höggravid såg jag ett par skitsnygga skor i en butik. "De vill jag ha när vi gifter oss" bestämde jag fort. Jag vågade dock inte utmana ödet och prova skorna eftersom mina svullna fötter lätt skulle ha fastnat i dom. Detta hade Jimmy uppenbarligen lagt på minnet och igår fick jag två par skor som liknande "bröllopsskorna". Nu har jag alltså skor till bröllopet.. nu saknas bara klänning och lite annan planering. Dessutom saknas ju den där lilla detaljen som kallas frieri. Haha! Men jag räknar med att Jimmy går ner på knä inom något år. Tills dess står skorna i garderoben och väntar på att få gifta sig.

 

I övrig är allt väldigt bra med oss. Elvis sover lika dåligt på nätterna men det orkar jag inte längre bry mej om. Igår var jag och Elvis på skolan och hälsade på. Det var väldigt spännande att träffa så många vuxna människor på en och samma gång! Jag blev lite smått hysterisk. Elvis var riktigt nöjd och hade massor att titta på. Idag har vi varit och hälsat på en annan mamma och hennes lilla gosse som är i Elvis ålder. Det blev en massa prat om bajs och bröst som vanligt.

Igårkväll hände en rolig sak som jag bara måste dela med mej av. Som jag nämnt tidigare är Elvis väldigt svårsövd på kvällen och vi får verkligen kämpa för att få honom att sova. Hur som helst så hade jag vaggat honom länge i famnen och hörde hur han andades tyngre och tyngre. Tillslut lade jag ner honom i vagnen alldeles försiktigt men vågade inte ta mina händer ifrån honom,"Hämta ett mjukisdjur som jag kan lägga på honom istället för mina händer" viskade jag försiktigt till Jimmy samtidigt som jag koncentrerade mej på att hålla händerna stilla på Elvis. Jimmy går in i sovrummet och kommer tillbaka med en apa. Innan jag hinner varna Jimmy börjar apan låta alldeles förskräckligt och Elvis slår upp ögonen i panik. Jag kan inte hålla mej för skratt och börjar asgarva. "Jo du, Elvis fick en apa i julklapp som skriker högt om man trycker på apans mage, bara så att du vet" sa jag skrattande till Jimmy.



  


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha,perfekt att du fick hjälp av din kära sambo o hämta mjukisdjur! =) Men vilken karl han är som köper dig skor! Inte illa :-D Det ska jag minsann berättta för Andreas. Väntar också på den där underbara frågan som aldrig tycks komma!

2009-01-27 @ 19:33:37
Postat av: mamma

Vad ni är gulliga med varann. Och Jimmy, vilken klippa han är. Tänk om vi blir bjudna på bröllop snart. Vi får vänta och se.Det var roligt med apan, men hur gick det sen kunde Elvis somna igen eller? Jag kan inte säga det nog många gånger att han är så söt Elvis. Längtar som vanligt efter er.

2009-01-27 @ 21:11:31
Postat av: Diddi

Haha vad sött med apan :D

Grattis till skorna också =) de var riktigt fina om än inte lika fin som pojken :D

2009-01-28 @ 14:44:16
Postat av: Rebecca

Shit vilka tjusiga skor hörredu söt! Längtar tills jag får komma på ert bröllop!! :D puss

2009-01-31 @ 12:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0