Bättre sömn och förvirrad mamma

Nu har det hänt igen! Elvis har sovit bra tre nätter i rad. Varje gång han sover lite bättre får jag förhoppningar om att han ska fortsätta på det sättet. Hittills har han alltid gått tillbaka till att sova dåligt men denna gång har han alltså sovit bra tre hela nätter i rad. En gång är ingen gång men TRE är ta mej tusan en vana! Tidigare vaknade han 8-12 gånger per natt och nu vaknar han plötsligt bara ca fem gånger. För er som sover hela nätter låter kanske fem uppvak som rena mardrömmen. Men för mej är det fantastiskt! Dessa tre nätter har jag verkligen hunnit falla i djupsömn mellan Elvis uppvak. När han sedan vaknat har jag varit så förvirrad och inte vetat om det är morgon eller kväll, om jag ska amma honom eller om jag precis gjort det. Jag kan dock inte påstå att jag är piggare på dagarna. Nu när kroppen äntligen får lite sömn så skriker den bara efter mer.

Elvis har varit lite snuvig och hostig senaste dagarna. Att han sover bra kan ju bero på det. Får se vad som händer när han blir frisk. Han har även börjat äta bättre. Nu äter han både gröt, fruktpuré, matpuré och välling. Självklart snuttar han ju även mellan måltiderna, det vill han inte leva utan. Igår när han åt mat med morötter i såg det nästan ut som att han försökte byta hudfärg. Han är väldigt duktigt på att smeta in sig själv med maten. "Han suger upp maten med porerna" säger hans pappa. Här nedan ser ni bildbevis:


Kommentarer
Postat av: Rebecca

HAHAHAHAHAHAHA SÖTUNGE!! PUSS

2009-03-27 @ 23:34:32
Postat av: Ida

Vilken liten snygging! Tänk att en sån sötsak gör nätterna till en plåga för sin mor, det kan man inte tro. Du hittar säkert bara på Therese :-) Jag tror att Elvis sover hur bra som helst :-P

2009-03-28 @ 09:57:31
URL: http://idalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0