Livet som tvåbarnsmor - en riktigt bra diet?!

I onsdags fick jag möjlighet att testa på livet som tvåbarnsmor. Jag och Elvis vaknade efter en natt full med snuttning. Klockan 9 fick vi sällskap av lille O på 5 år som skulle vara hos oss hela dagen. Med månader av lite sömn var jag aningen orolig över hur jag skulle klara av uppdraget att plötsligt ta hand om två barn. Vi började i alla fall dagen med att vara ute och leka i det fina vädret medan Elvis sov. Pedagog som jag är frågade jag O lite frågor om likheter och skillnader mellan pojkar och flickor. Jag fick då lära mej att den enda skillnaden mellan pojkar och flickor är att pojkar dricker kaffe medan flickor dricker te. När jag senare tog mej en kopp kaffe verkade gossen aningen förvirrad. O hade även svårt att förstå att Jimmy var Elvis pappa och trodde istället att Jimmy var min pappa. "Var är din pappa?" frågade han hela dagen. Man kan ju undra om det var jag som såg väldigt ung ut eller om Jimmys skäggiga ansikte gjorde honom förvirrad.

När vi kom in efter att vi lekt utomhus hade Jimmy några vänner på besök. "Har dom också massa mustasch?" undrade O. Dagen fortsatte i alla fall med lite lunch, mera lek och chokladbollsbak. Min kära vän R kom och lekte med oss och sedan var det plötsligt eftermiddag och dags för O att åka hem. Vid det laget var Elvis väldigt trött så vi promenerade med R en stund.

När jag ser tillbaka på dagen kan jag konstatera att jag klarade av livet som tvåbarnsmor riktigt bra. O hade haft en rolig dag med både lek, god mat och bakning. Elvis hade som vanligt hunnit snutta mycket och sova lite samt lekt både med mej och O. Jag hade dessutom hunnit få bort all disk och tvättat två maskiner. När kvällen kom var det en trött men nöjd mamma som somnade för att sedan bli väckt en gång i timmen av en liten snuttegris. 

I efterhand insåg jag att livet som flerbarnsmor måste vara den bästa dieten. Jag hade nämligen glömt bort att äta på hela dagen! Så kanske ett till barn är den rätta vägen att gå för ett smalare liv?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0